Counter Strike 1.6 Console Parancsok
A Console-ból tulajdonképpen a Counter-Strike-al kapcsolatos összes beállítás meg tudod változtatni szöveges környezetben.
Fontos hogy a cstrike könyvtárban lévõ config.cfg-dben az alábbi kétsor benne legyen (helyesen kitöltve):
bind "gomb" "toggleconsole" erre a gombra fog lejönni a konzolod!
console "1.0"
Parancs Változó Leírás
+attack Elsõdleges támadás
+attack2 Másodlagos támadás (pl. zoom)
+back Mozgás hátra
+duck Guggolás
+forward Mozgás elõre
+jump Ugrás
+klook Nézelõdés bill.-el
+left Oldalazás balra
+lookdown Lenézés
+lookup Felnézés
+mlook Nézelõdés egérrel
+movedown Mozgás le (létrán, vízben)
+moveleft Oldalazás balra
+moveright Oldalazás jobbra
+moveup Mozgás fel
+reload Fegyver újratöltése
+right Mozgás jobbra
+showscores Megmutatja a pontokat és a pingeket
+speed Lopakodás
+strafe Oldalazás
+use Használat (ajtónyitás, túsz megfogása)
adjust_crosshair blue, red... Célkereszt színe
allowupload Feltöltés engedélyezése a szerverre 0-ki,1-be (pl. spray-hez kell)
ambient_fade 100 Környezeti zajok milyen messze hallatszódnak
ambient_level 0.300 Környezeti zajok hangereje
appenddemo Felvesz egy demot és hozzáadja a Half-Life/cstrike/demo.dem-hez
bind Bind (egy gomb beprogramozása (bind "key" "parancs"))
brightness 1 Fényerő
buy Buy Menu-Vásárlómenü előhívása
buyequip Buy Equipment Menu-Felszerelés menü előhívása
buyammo1 Elsõdleges fegyverbe lőszervétel
buyammo2 Másodlagos fegyverbe egy tár lőszervétele
cancelselect Kiválasztás törlése
changeteam Csapatválasztó menü előhívása
cl_allowdownload 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése (pl. hangok)
cl_allowupload 0, -ki, 1, -be Feltöltés engedélyezése (pl. logo)
cl_anglespeedkey 0.670 Az írányítógombok mekkora seb. változtassák a nézõszöget
cl_backspeed 400 Hátrálás sebessége (szerverfüggõ!)
cl_bob 0.010 Nézõpont billegésének mértéke futás közben
cl_bobcycle 0.800 Nézõpont billegésének gyakorisága futás közben
cl_bobup 0.500 Nézõpont billegésének mértéke futás közben
cl_download_ingame 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése játék közben
cl_forwardspeed 400 Elõremozgás sebessége (szerverfüggõ!)
cl_himodels 0, -ki, 1, -be Jobb minõségû játékosmodell
cl_messages Szerver üzeneteinek megejelenítése
cl_movespeedkey 0.300 Mozgás sebessége billentyûzetrõl
cl_nopred 0, -ki, 1, -be Kliens oldali elõrejelzés
cl_pitchdown 89 Lenézés max. szöge
cl_pitchspeed 225 Fel/lenézés sebessége
cl_pitchup 89 Felnézés max. szöge
cl_showfps 0, -ki, 1, -be FPS megjelenítése
cl_shownet 0, -ki, 1, -be Hálozati adatforgalom csomagainak megjelenítése
cl_slist 10 Szerverlistában levõ szerverek számának megadása
cl_upspeed 320 Felfelé maszás sebessége
cl_waterdist 4 Víz alatt milyen messze lehhesen ellátni
cl_yawspeed 210 Jobbra/balra fordulás sebessége (szerverfüggõ!)
clear Konzol letörlése
cmdlist Összes konzolparancs kilistázása
connect IP Csatlakozás a megadott szerverhez (pl. connect 157.181.31.18)
cvarlist Összes konzol-változó kilistázása
developer 0, -ki, 1, -be Speciális fejlesztoi konzolüzenetek bekapcsolása
disconnect Kapcsolat megszakítása az adott szerverrel
drawradar Radar bekapcsolása
drop Fegyver/C4 eldobása ha a kézben van
echo "message" Üzenet kiírása a konzolban
enableconsole Konzol engedélyezése
escape Funkciója ugyanaz, mint az ESC gombnak
exec filenév Script futtatása
exit Kilépés Windows-ba
force_centerview Középre nézés bekapcsolása
fps_lan Max. fps LAN-on
fps_modem Max. fps iNET-en
fps_single Max. fps single player módban
fullinfo Felhasználói infok megjelenítése
fullserverinfo Szerverinfok
gamma 3 Gamma mértéke
getcertificate Engedélyeztetés a WON-nál
getsv Szerverek számának és IP címének kiírása
gl_clear 0 Megjelenítés minosége
gl_cull 1 Megjelenítés minosége
gl_d3dflip 0 Fordított renderelési sorrend D3D módhoz
gl_dump Videokártya adatainak megjelenítése
gl_flipmatrix 0, -ki, 1, -be Speciális célkereszt 3DNow! 3Dfx MiniGL -hez
gl_keeptjunctions 0 Megjelenítés minosége
gl_max_size 256 Megjelenítés minosége
gl_overbright 0 Megjelenítés minosége
gl_picmip 0 Megjelenítés minosége
gl_playermip 0 Megjelenítés minosége
gl_texturemode [típus] Megjelenítés minosége
gl_ztrick 1 Megjelenítés minosége
graphheight 64 Megjelenítés minosége
graphhigh 512 Megjelenítés minosége
graphmean 1 r_netgraph beállításait írja ki
hideconsole Konzol elrejtése
hideradar Radar elrejtése
hisound 1, 0 Hang minosége (1=22kHz, 0=11kHz)
hud_fastswitch 0, -ki, 1, -be Gyors fegyverváltás
hud_saytext_time 5 (sec) Játékosok szövegeinek kijelzési ideje a képernyőn
impulse 100 Lámpa
impulse 201 Ezzel tudjuk a logonkat felrakni a falra
lastinv Utoljára használt tárgy vagy fegyver
invnext Következő tárgy kiválasztása az aktuális után
invprev Előző tárgy kiválasztása az aktuális után
kill Öngyilkosság elkövetése
lightgamma 2.500 Megjelenítés minosége
listdemo demo_neve Info egy adott demoról
lookspring 0, -ki, 1, -be Automatikus középrenézés (ha mlook kikapcsolva)
lookstrafe 0, -ki, 1, -be Oldalalzás egérrel (ha mlook be van kapcsolva)
m_filter 0, -ki, 1, -be Egér beállítás
m_forward Eloremozgás erossége egérnél
m_pitch 0.022 Fel/lenézés érzékenysége
m_side 0.800 Oldalazás érzékenysége egérnél
m_yaw 0.022 Jobbra/balra fordulás érzékenysége egérnél
menuselect Egy menüpont kiválasztása
messagemode Üzenetküldés módja: mindenkinek a szerveren
messagemode2 Üzenetküldés módja: csak a csapattársaknak
motd Message Of The Day (A nap üzenete) kiírása
name "neved" Névváltás
net_graph 1, 2, 3 Internet forgalom kijelzése
nosound 0, -ki, 1, -be Hang ki/bekapcsolása
pingsv IP:port Szerver pingelése
play filenév Adott .wav file lejátszása
playdemo filenév Demo lejátszása
playvol 0-10 Demo lejátszásának hangereje
quit Kilépés Windows -ba
r_decals 250 Decal -ok száma (golyónyom, logó stb.)
r_drawviewmodel 0, -ki, 1, -be Fegyvermodell megjelenítése
r_dynamic 0 Megjelenítés minosége
radio1 Radio1 Menü megnyitása
radio2 Radio2 Menü megnyitása
radio3 Radio3 Menü megnyitása
rate 1000-10000 Adatforgalom max.
reconnect Újracsatlakozás az elozo szerverhez
record filenév Demo elmentése
retry Újracsatlakozás a szerverhez
s_2dvolume 1 2D hangero értéke
s_a3d 0, -ki, 1, -be A3D támogatás
s_automax_distance 30 Távolságot ameddig a maximális hangero terjed
s_automin_distance 2 Távolságot amettől a minimális hangero terjed
say "üzenet" Üzenet küldése a többi játékosnak
say_team "üzenet" Üzenet küldése a csapattársaknak
scr_centertime 2 Szerver üzenetei meddig maradjanak a képernyon
scr_printspeed 7 Üzenetek kiírásásnak sebessége
screenshot Képernyo elmentése (Half-Life/cstrike
sensitivity 9 Egér érzékenysége
serverinfo Szerverinformációk
setdemoinfo Információkat adhatunk a demonkhoz
showbriefing Pálya leírása
showinfo 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése
showpackets 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése
showram 0, -ki, 1, -be Rendelkezésre álló RAM kiírása
sizedown Képernyo csökkentése
sizeup Képernyo növelése
slot1 1-es menüpont kiválasztása
slot2 2-es menüpont kiválasztása
slot3 3-as menüpont kiválasztása
slot4 4-es menüpont kiválasztása
slot5 5-ös menüpont kiválasztása
slot6 6-os menüpont kiválasztása
slot7 7-es menüpont kiválasztása
slot8 8-as menüpont kiválasztása
slot9 9-es menüpont kiválasztása
slot10 10-es menüpont kiválasztása
snapshot Screenshot
speak üzenet Üzenet mondása
startdemos Demok lejátszása a listából
stop Demo felvételének befejezése
stopdemo Demok lejátszásának befejezése
stopsound Hang lejátszásának leállítása (pályán pl eső..)
swapdemo seg seg Felcserél két demo szegmenst a demon belül
timedemo demóneve Demo lejátszása és FPS mérése
toggleconsole Konzol elohívása
unbind gomb A megadott gombhoz bindelt funkciót eltávolítja
unbindall Az összes bind eltávolítása
use Tárgy vagy fegyver használata
vid_config_x 800 Vízszintes felbontás
vid_config_y 600 Függőleges felbontás
vid_d3d 0, -ki, 1, -be Direct3D támogatás
vid_describemode Videomódról infok
vid_mode Videomód beállítása
violence_ablood Megjelenítés minosége
volume 0-10 Hangeroség
weapon_ fegyvernév Ezzel közvetlenül eloveszi a fegyvert (pl. a bind "h" "weapon_knife")
Pisztolyok - glock18/usp/deagle/p228/elite
Géppisztolyok - mp5navy/p90/tmp/mac10/ump45
Gépkarabélyok - ak47/sg552/m4a1/aug
Shotgunok - m3/xm1014
Mesterlövész puskák - scout/awp/g3sg1/sg550
Gépágyú - m249
Gránátok -flashbang/hegrenade/smokegrenade
Egyéb - c4/knife
wait 1 tick idore felfüggeszti a script futtatását
Admin parancsok:
Az adminok számára külön konfigurálási lehetőségek is vannak amivel a szerver beállításait lehet megváltoztatni. Ezek kimondottan azok számára fontosak akik a szerveren olyan joggal rendelkeznek amik lehetővé teszik az állítgatást (például: rcon password vagy admin jog).
Általános szerver parancsok:
servercfgfile a szerver konfig fájlját állítja - alapesetben server.cfg
serverprofile -profile string- a szevrer profilját állítja be
addip -min- -ipaddress- egy IP címet ad a filterban listába - 0 perc végleges bant jelent
banid -minutes- -uniqueid- a játékosokat egyéni id-jük alapján bannolja a szerver - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent
banid -minutes- -uniqueid- kick bannolja és kirúgja a játékosokat a szerverről egyéni id-jük alapjánr - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent
changelevel -mapname- mapotvált és megtartja a kliensekkel a kapcsolatot
changelevel2 -mapname- folytatja a játékot egy új mapon
cmdlist kilistázza az összes konzol parancsot
cr_demoman # egy csapaton belüli robbanóanyag szakértők számát határozza meg
cr_engineer # egy csapaton belüli mérnökök számát határozza meg
cr_hw # egy csapaton belüli hw-sek számát határozza meg
cr_medic # egy csapaton belüli szanitécek számát határozza meg
cr_pyro # egy csapaton belüli tűzszerészek számát határozza meg
cr_sniper # egy csapaton belüli mesterlövészek számát határozza meg
cr_soldier # egy csapaton belüli katonák számát határozza meg
cr_spy # egy csapaton belüli kémek számát határozza meg
cvarlist az összes konzol változót (cvar) kilistázza
decalfrequency -seconds- logók megjelenítésének gyakoriságát szabályozza - az alapeset 30
dropclient klienst lekapcsolja a szerverről
exec -filename- elindít egy .cfg fájlt
exit bezárja a játékot vagy a dedikált szerverprogramot rákérdezés nélkül
filterban 0 az IP cím alapján történő bannolást szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
heartbeat a master szervert "emlékezteti" egy jellel, hogy szervered még mindig fut és elérhető
host_framerate 0 a szerver beavatkozásának sebességét határozza meg a játékba
host_killtime 0 a szerver lekapcsolása előtt eltelt idő
hostname -name- beállítja a szerver nevét
hostport 27015 a szerver portját határozza meg
info -userid- infókat ír ki a játékosokról
ip_hostport 0 szerver portját határozza meg egy TCP/IP játék esetén
ipx_serverport 0 szerver portját határozza meg egy IPX játék esetén
keys a CD kulcs infót írja ki
kick -player- kirúg egy játékost a szerverről név alapján
kick # -keys#- kirúg egy játékost a szerverről id kulcs alapján - az id a "keys" paranccsal tudható meg
kick # -userid- kirúg egy játékost a szerverről userid alapján - a userid a "users" paranccsal tudható meg
killserver szerver kikapcsolása
listid az id-ket jelzi ki a banlistában
listip az IP címeket jelzi ki a filterban listából
log on
log off a loggolást állítja be
logaddress -ip- -port- a logfájl címét határozza meg, amikor a loggolás egy külső gépre kerül
lservercfgfile a listen szerver konfig fájlját határozza meg - alapesetben listenserver.cfg
map -mapname- mapot vált és megszakítja a kliensekkel a kapcsolatot
mapcyclefile 0 meghatározza a mapcycle-t tartalmazó fájl nevét - alapesetben 'mapcycle.txt'
maps -substring- kilistázza azokat a mapokat, amelyek a -substring--t tartalmazzák
maxplayers 16 a maximális játékosszámot határozza meg
motd_display_time 8 az idő, ameddig az automatikus üzenetek megjelennek a képernyőn másodpercekben
mp_autocrosshair 0 az autoaim-et szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_decals 300 a maximális decal szintet szabályozza
mp_falldamage 0 a realisztikus sérülést szabályozza lezuhanás esetén - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_flashlight 0 a flashlight ki -és bekapcsolása - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_footsteps 0 a lépéshangokat szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_forcerespawn 0 a játékosok azonnal újjáélednek haláluk után - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_fraglimit 40 a maximális elérhető fragszámot határozza meg, mely elérése után a szerver mapot vált
mp_friendlyfire 0 a csapattárs sebzést szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_logecho 0 az echo parancsok loggolását szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_logfile 0 a loggolást szabályozza többjátékos módban - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_teamlist -teamname/modelname;
teamname/modelname-
a csapatneveket és modelleket határozza meg teamplay módban
mp_teamplay 21 a flag számot határozza meg a csapatjátékos módban
mp_timelimit 25 egy mapon eltöltendő időt állítja be
mp_weaponstay 0 a fegyverek a földön maradnak, miután egy játékos felvette - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
password -pass- a szerver privát jelszavát állítja be
path kijelzi a jelenlegi főkönyvtárat
pausable 0 a kliensek jogát szabályozza a játék szüneteltetésére - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
ping az összes kliens pingjét kijelzi
port 27015 a szerver portját állítja be
quit kilép a windows-ba rákérdezés nélkül
rcon -password-
rcon -command- rcon parancs megadásának módja - parancs indítása előtt kötelező az első sort beütni az rcon jelszavával
rcon_address -ip addy- beállítja az rcon IP címét
rcon_password -pass- beállítja az rcon jelszavát
rcon_port 27015 beállítja az rcon portját
registered 0
reload újratölti a jelenlegi mapot
removeid -uniqueid- az egyéni id-ket törli a bannolható adatok közül
removeip -ip addy- törli az IP címeket a filterban listából
restart újraindítja a jelenlegi mapot és törli a statisztikát
setmaster -ip or hostname- a master szervert állítja be - IP vagy hostcím is használható
stuffcmds a kliens konzol parancsokat tölti be a szerverről és újraindítja a szervert
sv_accelerate 10 a játékos gyorsítását határozza meg a szerver felé
sv_aim 0 az auto-aim-et szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_airaccelerate 10 a levegőben mozgás sebességét határozza meg
sv_airmove 0 a levegőben mozgást szabályozza
sv_allow_download engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok letöltését
sv_allow_upload engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok feltöltését
sv_allowdownload 0 adatok és modellek letölthetőségét szabályozza a szerverről - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_allowupload 0 a kliensek lehetőségét szabályozza modellek és adatok feltöltésére - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_bounce 0 ütközési zónákat kapcsol ki és be - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_challengetime 15 meghatározza, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a klienseknek a szerverre kapcsolódáshoz
sv_cheats 0 a csalásokat szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_clienttrace 3.5 a kliens kiterjedését határozza meg ütközések esetén
sv_clipmode 0 a clipping módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_friction 4 a súrlódást szabályozza
sv_gravity 800 a gravitáció szintjét határozza meg
sv_idealpitchscale 0.800 sets the pitch preference
sv_lan 0 a LAN szervert módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_language 0 a nyelvet határozza meg
sv_logrelay
sv_maxrate 5000 a maximális adatszintet (pinget) határozza meg
sv_maxspectators 8 a megfigyelők maximális számát határozza meg
sv_maxspeed 500 a kliensek maximális sebességét határozza meg
sv_maxvelocity 2000 a maximális gyorsaságot határozza meg
sv_minrate 8000 a minimális adatszintet (pinget) határozza meg
sv_netsize 0 a maximális hálózati csomagot határozza meg - 0 = automatikus
sv_newunit 0
sv_password 0 a szerverjelszót határozza meg
sv_print_custom a játékos felé SZ_Overflow hibát ad és kilép a szerverről
sv_sendvelocity 1
sv_showcmd 0
sv_skyname 0 az ég textúráját határozza meg
sv_smartdelta 1
sv_spectalk 1 a megfigyelő kliensek üzenetküldését szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_spectator_password 0 a klienseknek jelszót kell használniuk a megfigyelő mód eléréshez - a jelszót határozza meg
sv_spectatormaxspeed 500 a megfigyelők mozgási sebességét szabályozza
sv_stepsize 18 a szörny és a játékos lépésméretét szabályozza
sv_stopspeed 100 a sebesség, amennyivel a játékos megáll valamelyik irányba való futás után
sv_timeout 65 az időtullépés mértékét szabályozza
sv_type engedélyezi a szerver CPU-jának és az oprendszer típusának a megadását a szerver leírásban
sv_upload_maxsize 0 a maximális feltölthető fájlméretet állítja be
sv_wateraccelerate 10 a vízben mozgás sebességét állítja be
sv_wateramp 0
sv_waterfriction 1 a víz közegellenálását határozza meg
sv_zmax 4096 a maximális zbuffer méretet állítja be
status kilistázza mindegyik klienst és a következő infót: felhasználó, fragek, név, framerate, latency, ping, csomag kiesés %
team 0 a team módot állítja - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
team1_color -color- a team1 színét állítja be
team1_model -model- a team1 modellt állítja be
team1_name -name- a team1 nevet állítja be
team1_skin -skin- a team1 skint állítja be
team2_color -color- a team2 színét állítja be
team2_model -model- a team2 modellt állítja be
team2_name -name- a team2 nevet állítja be
team2_skin -skin- a team2 skint állítja be
tfc_adminpwd -password- a tfc admin jelszót határozza meg - az "admin -password-" paranccsal nyerhető engedély az rcon használatához
tfc_autoteam 0 automata csapatválasztást sazbályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_balance_scores 0 pont alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_balance_teams 0 játékosszám alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_birthday születésnap módot szabályozza (a bombák ajándékokként tűnnek fel) - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_clanbattle 0 a tfc klán csata módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_clanbattle_ceasefire 0 tűzbeszüntetést szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re
tfc_clanbattle_locked 0 a zárt módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re
tfc_clanbattle_prematch 0 a prematch módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re
tfc_fragscoring 0 a fragek "beleszólását" szabályozza a csapat összesített pontjába - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_respawndelay 0 a respawn késleltetést állítja tfc játékokban
tfc_spam_limit 20 meghatározza az üzenetek számát, amelyek után spam büntetést kap a játékos
tfc_spam_penalty1 8 a spam büntetés 1. szintre
tfc_spam_penalty2 2 a spam büntetés 2. szintre
users minden játékos kilistázása a felhasználói id-kel és az egyéni id-kel együtt
writeid az egyéni id-ket a banned.cfg-be írja
writeip az IP címeket a listip.cfg-be írja |